CN,tema 3 2n ESO IES Son Rullan 08-09
Nom__________________________________________________-data_________ - curs_________
1. Fer l’esquema dels elements de la relació:
2. Quina diferència hi ha ente el comportament instintiu i l'après? Tots el animals
poden aprendre? De què depen?
3. Fer la taula dels 5 sentits dels mamifers.
Estímul Receptor Sentit
4. Comparar amb una taula el sistema nerviós i l'endocrí.
Característiques Sistema nerviós Sistema endocrí
5. Defineix: sistema nirviós, hormona,
6. Fer la descripció, dibuix, parts i definició de la neurona i nirvi.
7. Respon:
Com arriben les hormones produïdes per les glàndules endocrines fins a les
cèl.lules o els òrgans sobre els quals actuen?
Què és l'equelet?
Per què serveix l'esquelet?
Què és una muda?
Per què es realitza?
8. Fer l'esquema amb les definicions dels estimuls que perceben les plantes.
9. Assenyala què li passa a un animal des que es produeix un estímul fins que
executa una resposta.
10. Completar:
Totes les empreses productores, transformadores o distribuïdores d’aliments de
la Unió _____________ estan ______________ a complir una sèrie de normes de
seguretat.
Entre la informació més rellevant figura la llista d’__________________, que de
vegades s’acompanya d’una altra amb les biomolècules: ____________,
________________, __________________, sals ____________ i ___________.
Altres ingredients són els _____________________, substàncies afegides als aliments
perquè en mantinguen les qualitats i, en alguns casos, recuperen les pèrdues en
els processos de transformació.
A la Unió Europea, els ______________ autoritzats apareixen reflectits a l’etiqueta
amb el nom complet, o amb unes sigles que comencen per la lletra E, seguida de
tres o quatre xifres i precedida de la categoria a què pertany: ______________,
_________________, _____________, etc. Moltes vegades es posen ambdues coses, el
nom i les sigles.
Repaso de la unidad 5: La Biosfera (I)
Hace 5 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario